en tr
جمعه,28 اردیبهشت 1403 10:01
کد خبر : 375 بازدید : 172 تاریخ : 21:35 1402/06/25
اسلام تنها مکتبی است که به زنان نقش و جایگاه داده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه:

اسلام تنها مکتبی است که به زنان نقش و جایگاه داده است
حجت الاسلام محمدی با بیان این که در دیدگاه اسلام زن به عنوان شخصیتی گران بها در ابعاد مختلف ایفای نقش می کند، گفت: و تفاوت اسلام نسبت به دیگر ادیان و مکاتب این است که به زنان در اسلام نقش داده شده است و این مسئله از زمان نبی مکرم اسلام تاکنون ادامه داشته و در زمان امام زمان (عج) نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غریی، حجت الاسلام حسن محمدی شنبه در اجتماع بانوان امام رضایی که در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا علیه السلام حدود سه سال در ایران زندگی کرده است و این حضور برکات زیادی برای ملت ایران داشته است و قبل از سفر ایشان به ایران شیعه در مظلومیت بود و حضور حضرت در ایران، کشور را به پایگاه مرکزی شیعه تبدیل کرد.

وی افزود: قبل از حضور امام رضا علیه السلام شیعیان را به زندان می انداختند و مورد آزار و اذیت قرار می دادند و بعد از حضور حضرت شیعه در ایران قدرت می گیرد و حتی اهل سنت هم از حضور علی بن موسی الرضا (ع) بهره مند می شوند و امروز هم می بینیم که اهل سنت نیز در مراسمات منتسب به امام رضا (ع) اجتماعاتی را در ابراز محبت حضرت تشکیل می دهند و به امام عرض ارادت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: امام جواد علیه السلام می فرمایند؛ " زِيَارَتُ اَبی أَفْضَلُ وَ ذَاكَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَزُورُهُ أُنَاسٌ كَثِيرٌ وَ أَبِي لاَ يَزُورُهُ إِلاَّ اَلْخَوَاصُّ مِنَ اَلشِّيعَةِ "،  زیارت پدرم افضل است زیرا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را همه مردم زیارت می کنند؛ اما پدرم را، جز خواص شیعه زیارت نمی کنند. زیرا هر فرقه ای از شیعه، امام حسین علیه السلام را از جهات مختلفی از قبیل، شهادت آن حضرت، مخصوصا فرزند بی واسطه حضرت زهراعلیهاالسلام بودن محترم می شمارند.

وی با بیان این که در دیدگاه اسلام زن به عنوان شخصیتی گران بها در ابعاد مختلف ایفای نقش می کند، خاطرنشان کرد: در شبکه راویان ائمه علیهم السلام در زمان امام رضا (ع) زنان نیز وارد شدند و به نقل روایات امام رضا (ع) و دیگر ائمه پرداختند و تفاوت اسلام نسبت به دیگر ادیان و مکاتب این است که به زنان در اسلام نقش داده شده است و این مسئله از زمان نبی مکرم اسلام تاکنون ادامه داشته و در زمان امام زمان (عج) نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: زمانی که بعد از پیامبر مردها نسبت به امام علی علیه السلام بی تفاوت شدند و حضرت زهرا (س) تنها ماندند، زنان در منزل حضرت زهرا (س) حضور یافتند و حضرت دست به جهاد تبیین و روشنگری زدند و ضمن بیان مسائل جامعه به زنان، آن ها را آگاه کردند و همچنین نقش حضرت زهرا، زینب، معصومه سلام الله علیهنّ و ... در تاریخ  نقش بی بدیلی است.

وی گفت: استقبال و حمایت بانوان از حضور امام رضا علیه السلام در خراسان یکی از نخستین جلوه های نقش آفرینی زنان در تاریخ مشهدالرضا است که عشق آنان به مکتب اهل بیت علیهم السلام را آشکار می سازد و مصدری الهام بخش در تاریخ می گردد و در قرون میانه اسلامی برآمدن چهره ای به نام گوهرشاد و تاسیس مسجد باشکوه در جوار مزار امام رئوف مسلمانان گام ماندگار دیگری از زنان در تثبیت موقعیت طوس و خراسان در جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: دیلم همسر زهیر یکى از زنانی است که اگر هشدار اولیه او نبود، زهیر توفیق نمى‏یافت تا با دریاى نور وجود مولا علیه‏السلام آشنا گردد و خویش را در صفاى نگاه و کلام امام علیه‏السلام شستشو دهد و بریده دل ازهرچه او را به ماندن مى‏خواند، بار سفر بربندد و به حیات جاوید دست یابد.

وی گفت:در همه انقلاب ها زنان تأثیر فراوانی در پیشبرد اهداف آن انقلاب داشته اند و انقلاب جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ که اهداف همه انبیا و اولیای الهی به طور کامل در آن تحقق پیدا خواهد کرد نیز از این مطلب مستثنا نخواهد بود و زنان نقش مؤثری در پیروزی حق بر باطل و تحقق دولت کریمه مهدوی ایفا خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی عنوان داشت: مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان مسلمان تازگی ندارد و به تقلید از زنان غربی و بر مبانی لیبرالیستی صورت نمی‌گیرد، بلکه پیشینه‌ای به قدمت ظهور اسلام داشته و با پیروی از الگوهای زنان مبارز مسلمان و بر مبانی اعتقادی دین مبین اسلام بوده و از معارف ناب کتاب آسمانی جاودان آن، قرآن کریم و سنّت نبی اکرم (صلّی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السّلام) تغذیه می‌گردد و  احساس مسئولیت زن مسلمان نسبت به اوضاع جامعه و ایفای نقش در اصلاح آن برخاسته از نگرش قرآن کریم به جایگاه زن است.

وی در پایان گفت: امروز یکی از مهم ترین وظائف زنان شناخت دوست و دشمن است و دشمن امروز با طرح موضوعاتی خصمانه می خواهد زنان را به بردگی بکشد و از آن ها استفاده ابزاری و جنسی بکند و امروز باید گوشمان به دهان ولایت فقیه باشد و یکی از مهم ترین مطالبات رهبر انقلاب تلاش برای آسان سازی ازدواج و تکثیر نسل است و زنان در این مورد نقش اساسی دارند.

 

پربازدید ها
تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

تصاویر/  جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

تصاویر/ جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

نشست تقریبی علمای شیعه  و اهل سنت چالدران + تصاویر

نشست تقریبی علمای شیعه و اهل سنت چالدران + تصاویر

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

آمار سایت
کاربران آنلاین : 13
بازدید امروز : 213
بازدید دیروز : 880
بازدید ماه جاری : 26918
بازدید سالانه : 209000
کل بازدید ها : 249343
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/02/26